Wikia

Metaal is een grondstof, een van de 3 belangrijkste middelen in het spel. Het wordt gebruikt in bijna alles, vooral gebouwen .

Metaal kan echter vaker dan andere grondstoffen een overschot hebben, vanwege het feit dat het zeer eenvoudig te verkrijgen is en omdat een Metaalmijn een snellere productie dan een Kristalmijn op een vergelijkbaar niveau . Metal is fundamenteel de belangrijkste bron in het spel , er is niet veel wat je kan doen in OGame zonder Metal. Maar metalen verliest zijn nut later in het spel , een planeet met miljoenen overtollige Metaal is dan ook niet ongewoon . Dit resulteert dat veel spelers hun Metaalmijn verwaarlozen, alleen zouden alle grondstoffen als alle andere worden beheerd . Ondanks dit , is het bijhouden van de Metaalmijn een beetje lager dan de andere mijn niveaus een verstandige keuze zodat de grondstoffen juist gespendeerd worden.

Metaal kan worden geproduceerd in [[mijnen , gestolen in een [[raid , en geoogst uit een [[Puinveld . Het wordt opgeslagen op je planeet en kan worden besteed aan zaken zoals schepen, verdediging, technologie en gebouwen . Het wordt algemeen beschouwd dat Metaal de hoogste prioriteit heeft voor nieuwe spelers omdat het zoveel gebruikt wordt.

De productie van Metaal in een Metaalmijn kan berekend worden met de formule.

Productie = snelheid\times 30\times \mbox{MetaalmijnLevel }\times 1.1^{\mbox{MetaalmijnLevel}}

De waarde van Metaal is in de meeste universums de helft van Kristal en een derde van Deuterium

Around Wikia's network

Random Wiki